Op deze pagina leggen wij u graag uit hoe ProVaria met z'n algemene leverings- en betalingsvoorwaarden omgaat;
Een digitaal exemplaar kan worden opgevraagd via;
E-mail: klantenservice@provaria.nl
Website: www.provaria.nl
1) ProVaria: ProVaria, gevestigd te Lekkerkerk, KvK-nummer 92474004.
2) Klant: Degene met wie ProVaria een overeenkomst is aangegaan.
3) Partijen: ProVaria en Klant samen.
4) Consument: een Klant die tevens een individu is en die als privépersoon handelt.
1) Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle offertes, aanbiedingen, werkzaamheden, bestellingen, overeenkomsten en leveringen van diensten of producten door of namens ProVaria
2) ProVaria en de Klant kunnen alleen afwijken van deze voorwaarden als dat schriftelijk is afgesproken.
3) ProVaria en de Klantsluiten de toepasselijkheid van de algemene voorwaarden van de Klant of van anderen uitdrukkelijk uit.
1) ProVaria hanteert prijzen in euro’s, inclusief btw en exclusief eventuele overige kosten zoals administratie- of verzendkosten, tenzij schriftelijk anders is afgesproken.
2) ProVaria mag de prijzen van zijn leveringen, diensten en producten op zijn website en in andere uitingen altijd wijzigen.
3) ProVaria en de Klant spreken voor een dienstverlening door ProVaria een totaalbedrag als richtprijs af, tenzij schriftelijk anders is afgesproken.
4) ProVaria moet de Klant op tijd laten weten waarom een hogere prijs gerechtvaardigd is, wanneer de richtprijs meer dan 10% hoger uit gaat vallen
5) ProVaria zal prijsaanpassingen meedelen aan de Klant voorafgaand aan de ingang ervan indien bij ProVaria bekent is gemaakt.
6) Een consument mag de overeenkomst met ProVaria ongedaan maken wanneer hij het niet eens is met de prijsverhoging.
1) ProVaria mag bij het aangaan van de overeenkomst een aanbetaling tot 50% van het afgesproken bedrag verlangen.
2) De Klant moet een betaling achteraf binnen 14 dagen na levering hebben voldaan.
3) De betalingstermijnen die ProVaria hanteert, zijn fatale betalingstermijnen. Dat betekent dat indien de Klant het afgesproken bedrag niet uiterlijk op de laatste dag van de betalingstermijn heeft betaald, hij automatisch in verzuim en in gebreke is, zonder dat ProVaria aan de Klant een aanmaning hoeft te sturen of in gebreke hoeft te stellen.
4) ProVaria mag een levering afhankelijk stellen van onmiddellijke betaling dan wel een zekerheidstelling eisen voor het totale bedrag van de diensten of producten.
5) De Klant rekent producten direct af.
6) ProVaria mag bij het aangaan van de overeenkomst voor een dienst een aanbetaling tot 50% van het afgesproken bedrag verlangen.
7) De Klant moet declaraties binnen 14 dagen na factuurdatum aan ProVaria betalen, tenzij anders is afgesproken of op de factuur een andere betaaltermijn staat.
8) De genoemde betalingstermijnen zijn fatale betalingstermijnen. Wanneer de Klant het bedrag niet uiterlijk op de laatste dag van de betalingstermijn heeft betaald, is hij dus automatisch in verzuim en in gebreke, zonder dat ProVaria de Klant een aanmaning hoeft te sturen of in gebreke hoeft te stellen.
9) ProVaria mag een levering afhankelijk stellen van onmiddellijke betaling of een zekerheidstelling eisen voor het totale bedrag van de dienst.
1) Wanneer de Klant in verzuim is, mag ProVaria het recht van reclame inroepen ten aanzien van de onbetaalde aan de Klant geleverde producten.
2) ProVaria maakt gebruik van zijn recht van reclame door een schriftelijke of elektronische mededeling aan de Klant.
3) Zodra de Klant op de hoogte is gesteld van het ingeroepen recht van reclame, moet de Klant de betreffende producten onmiddellijk retourneren aan ProVaria, tenzij schriftelijk anders is afgesproken.
4) De Klant betaalt de kosten voor het terughalen of -brengen van de producten in lid 3.
1) Een consument mag een online aankoop binnen 14 dagen na aankoop zonder opgave van reden ongedaan maken. Dit herroepingsrecht geldt niet wanneer:
* het product niet is gebruikt
* het geen product is dat snel kan bederven, zoals voedsel of bloemen
* het geen product is dat speciaal voor de consument op maat is gemaakt of aangepast
* het geen product is dat niet kan worden teruggestuurd om hygiënische redenen, zoals ondergoed of badkleding
* de verzegeling nog intact is, wanneer het gaat om gegevensdragers met digitale inhoud, zoals dvd's of cd's
* het product of dienst geen logies, reis, restaurantbedrijf, vervoer, cateringopdracht of vorm van vrijetijdsbesteding betreft
* het product geen los tijdschrift of losse krant is
* het geen spoedreparatie betreft
* het geen weddenschappen of loterijen betreft
* de consument niet heeft afgezien van zijn herroepingsrecht
* het geen dienst betreft die met instemming van de consument volledig worden uitgevoerd binnen de bedenktijd en waarbij de consument uitdrukkelijk heeft verklaard van het herroepingsrecht af te zien.
2) Verder zijn uitgezonderd:
* sociale dienstverlening en gezondheidszorg
* gokactiviteiten
* financiële diensten
* pakketreizen
* passagiersvervoersdiensten
* onroerende zaken
* overeenkomsten waarbij een notaris nodig is
* overeenkomsten voor een bedrag van minder dan € 50
3) De bedenktijd van 14 dagen in lid 1, begint op de dag nadat de consument het laatste product of onderdeel heeft ontvangen van 1 bestelling zodra de consument een overeenkomst tot levering van een dienst heeft geslotenzodra de consument bevestigd heeft dat hij digitale inhoud via internet gaat afnemen
4) De consument kan gebruikmaken van zijn bedenktijd door een mail met dat onderwerp te sturen naar klantenservice@provaria.nl, eventueel met behulp van het herroepingsformulier dat beschikbaar is op de website van ProVaria, www.provaria.nl.
5) De consument moet het product binnen 14 dagen na het sturen van de mail in lid 3 terugsturen naar ProVaria.
6) Stuurt de consument het product niet binnen 14 dagen na het kenbaar maken van zijn herroepingsrecht terug, dan vervalt zijn herroepingsrecht.
Wanneer de consument op tijd zijn aankoop heeft herroepen en op tijd de volledige bestelling naar ProVaria heeft geretourneerd, dan zal ProVaria eventuele door de consument betaalde verzendkosten binnen 14 dagen na ontvangst van de tijdig volledig geretourneerde bestelling aan de consument terugbetalen. De kosten voor bezorgen komen slechts voor rekening van ProVaria voor zover de volledige bestelling wordt geretourneerd.
Indien de consument een beroep doet op zijn herroepingsrecht en de volledige bestelling op tijd retourneert, dan betaalt de consument de kosten daarvoor.
Tenzij de Klant een consument is, doet hij hierbij afstand van het recht om de nakoming van enige uit deze overeenkomst voortvloeiende verbintenis op te schorten.
1) ProVaria kan gebruikmaken van zijn retentierecht en in dat geval producten van de Klant bij zich houden, totdat de Klant alle nog openstaande rekeningen van ProVaria heeft betaald, tenzij de Klant voor die kosten voldoende zekerheid heeft gesteld.
2) Het retentierecht geldt ook op grond van eerdere overeenkomsten waardoor de Klant nog geld moet betalen aan ProVaria.
3) ProVaria is niet aansprakelijk voor eventuele schade die de Klant lijdt vanwege het gebruik van zijn retentierecht.
Tenzij de Klant een consument is, doet hij afstand van zijn recht om een schuld aan ProVaria te verrekenen met een vordering op ProVaria.
1) ProVaria blijft eigenaar van alle geleverde producten totdat de Klant alle openstaande facturen van ProVaria met betrekking tot een onderliggende overeenkomst heeft betaald, inclusief vorderingen vanwege het tekortschieten in de nakoming.
2) Tot die tijd in lid 1 kan ProVaria gebruikmaken van zijn eigendomsvoorbehoud en de zaken terugnemen.
3) Voordat het eigendom is overgegaan op de Klant, mag de Klant de producten niet verpanden, verkopen, vervreemden of op een andere manier bezwaren.
4) Wanneer ProVaria gebruik maakt van zijn eigendomsvoorbehoud, dan wordt daarmee de overeenkomst ongedaan gemaakt en mag ProVaria van de Klant schadevergoeding, gederfde winst en rente eisen.
1) Levering vindt plaats zolang de voorraad strekt.
2) Levering vindt plaats bij ProVaria, tenzij anders wordt afgesproken.
3) Levering van online bestelde producten vindt plaats op het door de Klant aangegeven adres.
4) Wanneer de Klant de afgesproken bedragen niet of niet op tijd betaalt, mag ProVaria zijn verplichtingen opschorten totdat de Klant betaalt.
5).Bij te late betaling is er sprake van schuldeisersverzuim, waardoor de Klant een verlate levering niet aan ProVaria kan tegenwerpen.
1) De levertijden van ProVaria zijn indicatief. Indien later wordt geleverd, kan de Klant hieraan geen rechten ontlenen, tenzij schriftelijk anders wordt afgesproken.
2) De levertijd gaat in wanneer de Klant het bestelproces volledig heeft afgerond en daarvan een bevestiging heeft gekregen van ProVaria.
3).De Klant krijgt geen schadevergoeding en mag de overeenkomst niet ongedaan maken wanneer ProVaria later levert dan is afgesproken. De Klant mag de overeenkomst wel ongedaan maken wanneer dat schriftelijk is afgesproken of wanneer ProVaria niet binnen 14 dagen kan leveren, na daartoe schriftelijk te zijn aangemaand of de Klant en ProVaria iets anders hebben afgesproken.
De Klant moet ervoor zorgen dat de feitelijke levering van zijn bestelde producten op tijd kan plaatsvinden.
De Klant betaalt de kosten voor transport, tenzij de Klant en ProVaria schriftelijk iets anders hebben afgesproken.
1) Wanneer de verpakking van een geleverd product geopend of beschadigd is, dan moet de Klant hiervan door de vervoerder een aantekening op laten maken voordat hij het product in ontvangst neemt. Doet de Klant dit niet, dan kan hij ProVaria niet aansprakelijk stellen voor eventuele schade.
2) Wanneer de Klant zelf het transport van een product regelt, moet hij eventuele zichtbare beschadigingen aan producten of de verpakking voorafgaand aan het vervoer melden aan ProVaria. Doet de Klant dit niet, dan kan hij ProVaria niet aansprakelijk stellen voor eventuele schade.
1) De Klant moet de volgende zaken voldoende verzekeren en verzekerd houden tegen onder andere brand, ontploffings- en waterschade en diefstal:geleverde zaken die noodzakelijk zijn voor de uitvoering van de onderliggende overeenkomst zaken van ProVaria die bij de Klant aanwezig zijn zaken die onder eigendomsvoorbehoud zijn geleverd
2) De Klant geeft op eerste verzoek van ProVaria de polis van deze verzekeringen ter inzage.
1) Wanneer de Klant bestelde producten pas later afneemt dan de afgesproken leveringsdatum, is het risico van een eventueel kwaliteitsverlies geheel voor de Klant.
2) Eventuele extra kosten als gevolg van voortijdige dan wel verlate afname van producten komen geheel voor rekening van de Klant.
Het staat opdrachtgever vrij om de opdracht aan dienstverlener op elk gewenst moment te beëindigen.Wanneer opdrachtgever de opdracht intrekt, is opdrachtgever verplicht de verschuldigde vergoeding en de gemaakte onkosten van dienstverlener te betalen.
1) Opdrachtgever is verplicht klachten over de verrichte werkzaamheden direct schriftelijk te melden aan dienstverlener. De klacht bevat een zo gedetailleerd mogelijke omschrijving van de tekortkoming, zodat dienstverlener in staat is hierop adequaat te reageren.
2) Een klacht kan er in ieder geval niet toe leiden, dat dienstverlener gehouden kan worden om andere werkzaamheden te verrichten dan zijn overeengekomen.
1) Wanneer de Klant en ProVaria een overeenkomst met een dienstverlenend karakter zijn aangegaan, bevat deze voor ProVaria enkel een inspanningsverplichting en dus geen resultaatsverplichting.
2) De garantie op producten geldt alleen voor defecten die zijn veroorzaakt door een ondeugdelijke fabricage of constructie of ondeugdelijk materiaal.
3) De garantie geldt niet:
- in het geval van normale slijtage
- voor schade ontstaan door ongevallen
- voor schade ontstaan door aangebrachte wijzigingen aan het product
- voor schade door nalatigheid of ondeskundig gebruik door de Klant
- wanneer de oorzaak van het defect niet duidelijk kan worden vastgesteld
4) Het risico van verlies, beschadiging of diefstal van de producten die ProVaria levert, gaat over op de Klant zodra deze juridisch of feitelijk worden geleverd, althans in de macht van de Klant komen of van een derde die het product voor de Klant in ontvangst neemt.
1) ProVaria voert de overeenkomst naar beste inzicht en vermogen en volgens de eisen van goed vakmanschap uit.
2) ProVaria mag de afgesproken dienstverlening in zijn geheel of deels laten uitvoeren door anderen.
3) De uitvoering van de overeenkomst gebeurt in overleg en na een schriftelijk akkoord en betaling van een eventueel voorschot door de Klant.
4) De Klant moet ervoor zorgen dat ProVaria op tijd kan beginnen aan de uitvoering van de overeenkomst.
5) Zorgt de Klant er niet voor dat ProVaria tijdig kan beginnen, dan komen de daaruit voortvloeiende extra kosten voor rekening van de Klant.
De Klant vrijwaart ProVaria tegen alle aanspraken van anderen die verband houden met de door ProVaria geleverde producten en/of diensten.
Elk recht van de Klant op schadevergoeding van ProVaria vervalt 12 maanden na de gebeurtenis waaruit de aansprakelijkheid direct of indirect voortvloeit. Hiermee wordt niet uitgesloten het bepaalde in artikel 6:89 BW.
Wanneer het voor de uitvoering ervan nodig is om een gesloten overeenkomst te wijzigen, kunnen de Klant en ProVaria de overeenkomst aanpassen.